Tēma:
Jelgab
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 13:41
0
 
Banāls jautājums un daudz skarts, tomēr - kā jums liekas, ir kāds pamats apgalvojumam, ka agrāk metāliņš bija labāks? Un kāpēc daudzi jaunie reklamējas kā "oldschool"? Un vai tad, piemēram, vecie Mayhem vai Paradise Lost nebija labāki par jaunajiem? Un vai vispār ir īsti jaunie milži? Vienkārši mēdz uznākt nostaļģiskas skumjas. Kā arī prieks par visādu Ahumado Granujo vai Tabestic Enteron parādīšanos.
Balrogh
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 17:16
0
 
Nav īsti korekts formulēmums - vai nebija LABĀK? Drīzāk jau savādāk, daudzos žanros pat stipri savādāk, bet laiki mainās un mūzika līdz ar to mainās!
Jelgab
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 17:21
0
 
Jā, protams. Bet ir bieži jūtams uzskats, ka agrāk bija tieši LABĀK!
Zipaks
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 17:33
0
 
Jaunajiem jaunais vecajiem vecais, apmēram tā.
BigUgga
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 17:37
0
 
Ar kattru gadu zāle paliek nezaļāka, debesis nezilākas un jaunatne aizvien izlaižas. Tā tas i bijiz tūkstošiem gadu i tam tam būs būt.
MacCybex
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 17:54
0
 
Nu, piemēram, Celtic Frost albūms Monotheist (2006) ir pat labāks nekā iepriekšejie albūmi. Bet tie uzskaitīti par klasiku gan thrash, gan death, gan black metāliem. Tā ka dažreiz var nepiekrist :)
RuncisRenars
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 20:11
0
 
Jautaajums pat nav banaals, taa vienkaarsi tev pasam liekas, un taa tam ir buut. Nu manupraat paslaik tiesaam metaalaa taa vispaariigi runaajot nav daudz jaunu ideju. Bet tas tikai man taa skjiet.

Tieshi metaalmuuzikas zinjaa mani miiljaakie albumi ir radiiti 90to gadu saakumaa, tad, kad biju 2 liidz 4 gadus vecs.

Toties cita muuzika arii tagad ir ljoti laba pavidam paaraadaas arii kaads tiiri garshiigs metaalinsh.
RuncisRenars
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 20:12
0
 
Toties cita muuzika arii tagad ir ljoti laba UN pavidam paaraadaas arii kaads tiiri garshiigs metaalinsh.
decapitated
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 21:29
0
 
ble es ari gribu izteikties tikai nemaku :S
Bleakness
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 21:54
0
 
man jau liekas ka smukaas notis un to kombinaacijas saak beigties un lai nebuutu atrazzoshana ta sadomaa visaaus zemos skanjojumus, itkaa meegjina radiit ko jaunu, kas lielaakoties ir fui, manaa izpratnee
ATTILA
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 22:09
0
 
Mūzika protams, ka mainās līdzi laikam, tas ir neizbēgami. Vecie gabali daudziem vecajiem mataiņiem liekas labāki tāpēc, ka paši tajā laikā bija jaunāki, alus lētāks un zāle labāka. Visas jaunības atmiņas taču ir spilgtākas un izteiktākas.

Bet par mūziku runājot man arī šķiet, ka šobrīd metāl kustībā ir iestājies zināms apsīkums. Melodic Death ēra ir visai nomācoša, jo reti izdodas saklausīt kaut ko patiešām orģinālu un labu. Nezinu varbūt tālāka eksperimentēšana ar elektroniku varētu ienest zināmu svaigumu, jeb arī atgriešanās pie saknēm un sākt visiem spēlēt tā ā spēlēja 80tajos un 90tajos gados! :)
murgonis
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 22:17
0
 
Patiesībā man liekas, ka tāda kvalitāte kā tagad metālā nekad vēl nav bijusi. Agrāk takš visi it kā baigi kruti spēlēja utt., bet tas bija laikos, kad nebija atklāts, ka var nospēlēt krutāk. Teiksim soliņi sastāvēja no 3 max 5 notīm a tagad minūti no vietas viens cilvēks mauc tādus soliņus ka nu vai... Nu moš es kļūdos bet man tie vecie tā ne visai.
decapitated
, 2007. gada 2. augustā, plkst. 22:18
0
 
man jau liekas , ka tas panikums ir tiesi iestajies tradicionalaja metala. extremmaja metalinja neko tadu nejutu, pagaidam
bet varbut maldos :)
Quorthon
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 01:56
0
 
nu u nka no 3-5 notīm soliņi ;D galvenais, ka paķēra un visi laimīgi
tagad džeks kapā uber-tehnisko 20 min solo, un visi stāv ar taisniem ģīmjiem "phē, nu un? nekas īpašs jau nav, pilnas malas šitādiem" ;D
mazais2
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 02:43
0
 
Jeglabs aizsāka ļoti interesantu tēmu.

Ar mazu atkāpi...
Tātad nesen noskatījos True Norwegian Black Metal Documentary iekš youtube.com, tur bija stāsts par grupu GORGOROTH un tās vokālistu. Vobšem, kas no visa tā mani aizķēra, bija Gorgoroth basista teiciens:"It's not the music that is important in Gorgoroth, it's the message. It's not about the blastbeats, it's not about how high the vocal screams. It's all about the message." - vot kad es šito izdzirdēju, vienīgais,- moš viņiem labāk taisīt piketus nevis muzāru spēlēt. No otras puses , ar muzāru viņi daudz vairāk tiks uzklausīti. Bet tik un tā... lai pateiktu mesidžu, nevajag spēlēt grupā.

Secinājums: Mūsdienās grupas pievērš uzmanību visam izņemot mūziku :)

Atpakaļ pie tēmas:
Grūti spriest par metālmūzikas izaugsmi, jo agrāk nebija iespējas ierakstīt mūziku tik kvalitatīvi, kā tas ir šodien + mūsdienās stili ir attīstījušies daudz plašākos virzienos. No otras puses, šodien daudzi stili sāk zaudēt savu vērtību(vienkārši iziet no modes - tā laikam būtu jāsaka), piemēram, heviķis un powers.
Deth
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 08:43
0
 
tas gan vairāk tomēr ir par bleķi teikts, kur pārsvarā galvenais arī ir mesidžs un estētika, ne tas cik tehniski kruti un pareizi.

abet par to panīkumu, nav gluži tā, vienkārši ir grūtāk atrast kko tiešām jaunu, krutu un oriģinālu. rauties jau visi raujas uz vella paraušanu, lai kko foršu uzčinītu.
Petenju Maleejs
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 09:45
0
 
īsi sakot: ja daudzus tā šeit nosauktos "vecos" ierakstus varētu pārizdot jaunā mūsdienīgā skanējumā, tad es savu smagās mūzikas lauciņu varētu noslēgt, man vairs neko jaunu neiebarotu, patiesībā pat tagad grūti iet iekšā kaut kas jauns... bet vecajos jūtama dvešele tajā muzonā, kas jaunākajos radījumos pietrūkst un īsti nepaķer, nu nerunājot par Bloodbath, protams :)
Petenju Maleejs
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 10:14
0
 
botas agrāk pilnīgi noteikti bija labākas, 1999. adidas vispār bija super modeļi, ak, ja varētu dabūt, staigātu tajās, ka prieks skatīties, tagad uzmet, uzmet aci un nekā nav, beigās vispār, nopērc skeitšuzus... pizģec malējs skeitšūzos - bet dzīve (botu jaunie acij nejaukie modeļi)piespiež... bet sukas ērti, jebal
I.T.Warpath
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 11:51
0
 
Vienkārši, agrāk bija vienkāršāk - bija noteikts skaits grupu, kuras bija kulta statusā, bet pārējie bija vai nu cerīgie jaunie, vai arī nekur nederīgie jaunie. Bet tagad, kad grupu skaits jau ir skaitāms 5-ciparu skaitļos, ir visai pagrūti no visa šo grupu klāsta izvēlēties sev tīkamās, vai akaut vai tikai viņas apzināt kā tādas esošas. Pie tam Agrākais uzskats par metāla mūziku, kā mūziku, kas liek sacelties pret kaut kādām sabiedrības normām, vēl līdz šim brīdim ir palicis aktuāls. tajā pat laikā eksistē t.s. kopmerciāli veiksmīgākā metāla faktors, kas arī ir radījis savas klišejas, kas iedala metāla cienītājus tajos, kas klausās grupas, kuras tiek piedāvātas masu apritei, kā "vispārīgi atzītās", un tajos, kas, gluži pretēji, atsakās no masām piedāvātās mūzikas, tā vietā meklējot savus personīgos varoņus sev tīkamajā mūzikā. Protams, ka šāds iedalījums rada savstarpēju neiecietību, jo pastāvot stereotipam par agrīnā metāla nepiederību komerciāli veiksmīgo kārtai, šīstereotipa piekriotēji vairāk tiešām orientējas uz to laiku un tādu mūzikas skanējumu, kāds tas bija tolaiki, "kad zāle vēwl bija zaļāka", nevis, kad noteiktas grupas klausās pat tādu cilvēku kategorija, kas agrāk par metālu neteica vairāk par vārdu "sūds", bet pašus metālistus uzskatīja par garīgiem deģenerātiem un sabiedrības pabirām. Tāpēc ti, kuri sevi uzskata par patiesiem metāla cienītājiem visai nievājoši izsakās par tiem, kas klausās komerciāli veiksmīgo, jeb trendu metālu, jo tiem tas associējas ar trulu pūli, kas ir pieradis klausīties "to, ko klausās visi" un applaudēt visam, kas notiek uz skatuves.
Pats atceros, vēl 90-to sākumā uz tirgus kāds treniņbiksēs un garā mētelī tērpts skūtenis prasīja kasešu tirgotājaui "metaļiku", bet prasīts kādu tieši albūmu "kungs" vēlas, saņēma atbildi: "A što, u nih i drugie aļbomi jesķ? N-n-nu, tak daiķe to, čto vse slušajet!..."
Tas arī rada šādu neiecietību.
viestards
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 12:10
0
 
Atskatījos uz saviem pēdējā laika mīļākajiem albumiem, lai nosecinātu, ka nav jau tik traki- arī tagad tiek izlaists kas labs un novatorisks.
Kā pirmo var minēt Keep of Kalesin Armada, kas var teikt, ka pārdefinēja black metal būdams smags un tajā pašā laikā ar melodijām apakšā.
Vai arī bleķa un desas krustojums, ko veiksmīgi attīsta Behemoth un Belphegor, kas arī radies ne tik sen.
Desa arī paliek savādāka- tur vairs tās vienkāršības. Protams var teikt ka mazāk ir labāk, bet cik ilgi var malt vienādas dziesmas.
Tā kā nav tā, ka nekas nemainās, varbūt kādam liekas ka viss kļūst paredzamāks. Varbūt pie vainas ir production, kur viss tiek noslīpēts līdz pēdējam noraujot to stīgu, kas var paraut.
Īsāk sakot: nav tik slikti, tikai savādāk un varbūt nedaudz komerciālāk.
mazais2
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 12:56
0
 
Deth,

"tas gan vairāk tomēr ir par bleķi teikts, kur pārsvarā galvenais arī ir mesidžs un estētika, ne tas cik tehniski kruti un pareizi." <- nejau par tehniku ir runa, bet par to, ka tas viss skan kā no dirsas izvilkts. Es kaut kur dziļi ticu, ka ja spēlē mūziku, tad ir vismaz jāpapūlās, lai tas skan pēc kaut kā klausāma un varbūt arī baudāma. Nu, labi, atzīšos, man reāli patīk 2 dziesmas no jaunā Gorgoroth, pārējais vienk skan pēc h-zin kā. Sorrī.
murgonis
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 13:10
0
 
nē nu ok. Visiem ir taisnība... Bet tie jaunie daļēji ir vainīgi daļēji nav pie notiekošā... Viņiem manuprāt ir 98X grūtāk kaut ko novatorisku atklāt, jo principā tas viss jau ir atklāts. Vienīgā grupa, kura mani pēdējā laikā ir tiešām iepriecinājusi mani ar jaunām novitātēm ir Tyr. Bet, ja grupas aiziet atkal tik tālu cik citiem nepatīk tad viņus izsvilpj vai arī atzīst tikai pēc daudziem gadiem... Nē nu man principā nav nekādu problēmu klausīties visu jauno nedomājot par to cik agrāk bija labi. Pohuj metāls kā saka. :)
Juods
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 13:19
0
 
Man pēdējā laikā šķiet, ka ar gadiem samazinās tā degsme meklēt jaunas muzikālās pērles un ir tendence pašam ta mazmazītiņ iestagnēt. Dzirdēts ir daudz kas un daudz kas arī jauns vairs nepārsteidz. Tad arī sanāk, ka grupas (kas varbūt nav neko labākas par jaunajām), kuras klausījies tajā vecumā, kad mūzika pašam nozīmēja daudz vairāk nekā tagad, ir tādas nostaļģiskas un romantiskas auras apvītas.
Jelgab
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 13:23
0
 
Es nedomāju, ka jaunie vecos pāršauj tehnikā. Cynic? Morbid Angel?
Jelgab
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 13:29
0
 
Un vai novitāte ir galvenais? Bahs un Mocarts savulaik neko diži jaunu nepateicu, tikai darīja visu labāk.
murgonis
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 14:18
0
 
Mocarts neko jaunu neizdomāja starp citu. Un bahu atzina mendelsons 19 g.s.
murgonis
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 14:18
0
 
pirms tam bahu vispār neviens neklausījās.
I.T.Warpath
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 14:28
0
 
Mjā,... Bahs savā dzīves laikā zvaigzne nebija... Par to Mendelsonu, nezinu, bet neskatoties uz to, bahs visus Mendelsonus kopā ņemtus ir tikpat veiksmīgi pārspļāvis, pat nezinādams, ka tādi vispār ir.
murgonis
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 15:57
0
 
mendelsons atzina bahu. Nu ķipa pirmais pēc ilgiem laikiem sāka viņu klausīties.
Jelgab
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 16:03
0
 
Bļin, Murgoni, es taču teicu, ka Mocarts neko jaunu nepateica, vai Tev tas jāatkārto ar piebildi "starp citu"?
+Enemy+
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 16:28
0
 
O forši atkal sākam muldēt. Pirmkārt gan Bahs, gan Mocarts bija lieli novatori. Bahu savas dzīves laikā neatzina, jo priekš baznīcas bija pārāk novatorisks, bet priekš augstmaņiem pārāk garīgs, tāpēc viņam savā laikā īsti neatradās publika. Bahs ar saviem diviem "Labi temperētā klavesīna" sējumiem pierādīja izlīdzinātā skaņojuma pārākumu pār līdz tam pastāvējušajam. Viņš daudz jauna ienesa gan vokāli instrumentālajā mūzikā (kaut vai kora rečetatīvs), kan instrumentālajā. Teikt ka Bahs neko jaunu neizdarīja nozīmē teikt, ka par Bahu mēs neko nezinām.

Mocarts, savukārt, arī bija gana liels novators. viņš gan neiezīmēja pāreju no klasicisma uz romantismu (kā tas bija vērojams piem Bēthovena daiļradē), tomēr arī savā lauciņā viņš gana daudz izdarīja. Piemēram opera "Dons Žuans" ir pavisam jauna operas žanra paraugs. Tāpat viņš daudz jauna ieviesa orķestrācijas jomā. Tiek uzskatīts, ka Haidns savās pēdējās simfonijās ir iekļāvis daudz tādu triku, kurus viņš aizguva no Mocarta. Nerunāsim nemaz par viņa rekviēmu, kas ir tam laikam gana izcils un novatorisks.

Tā ka lai kā negribētos, tomēr jāatzīst, ka tie īstie dižgari tomēr ir izdarījuši kaut ko savam laikam nepierastu un novatorisku. Galu galā ģenialitāte arī ir savā ziņā novatorisms, jo sabiedrība jau pierod pie noteikta līmeņa standarta, gan kvalitātes gan mesidža ziņā, un ja kāds šo standartu pārspļauj, kaut tikai ar savu ģenialitāti, tad tāds frukts visiem liekas kaut kas jauns, pat ja viņš savam ģēnija lidojumam par atspēriena punktu ir ņēmis jau esošo standartu.
Un ja runājam par metālu, tad manuprāt laikā kad metāls radās, tas bija tāds sava veida lēciens ārpus esošajiem standartiem. Pašlaik tas, savukārt, ir pats kļuvis par tādu standartu, un kā jebkuram mūzikas stilam ir gan savs ziedu laiks, gan arī laiks, kad stils sevi ir izsmēlis un, lai spētu pastāvēt, tam ir jārod jauna iedvesma no ārpuses. Nezinu vai tas brīdis ir tagad, bet šķiet ka iespējamība izdomāt kaut ko patiešām jaunu šajā lauciņā man šķiet diezgan apšaubāma.

Ā un klausieties visi non-human level. Kolosālākā grupa ever. Tikai viens albums, bet tas atsver daudzu grupu daudzus albumus.
Jelgab
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 17:22
0
 
Labi, noliecu galvu.
tasturneko
, 2007. gada 3. augustā, plkst. 23:03
0
 
tas viss ir plika diršana. būtu labāku rakstījuši kaut ko pie tēmas ''zirneklis for sale''
Pievienot komentāru
Komentārus rakstīt var tikai reģistrēti lietotāji, tapēc ielogojies vai reģistrējies!